Clinikonijn

Even voorstellen clinikonijn

Wat doen wij onder ander met stichting de knuffelkonijntjes?

Door de ervaring van de afgelopen jaren met onze knuffelkonijntjes en de knuffelbak , is er regelmatig het idee ontstaan om gekleed als clown en met één konijn per patiënt te bezoeken. Deze werkwijze geeft wat meer rust en een nog betere werking ,vooral bij dementerende ouderen . Ook bij terminale kinderen geeft deze werkwijze wat meer rust en ontspanning, ze voelen zich sneller op hun gemak. Op deze manier vergeet de patiënt even hun ziekte , en kunnen ze echt weer even kind zijn. Er verschijnt een lach op hun gezicht wat voor naaste familie een moment geeft om het vast te leggen, en een blijvende herinnering blijft.
Daarom noemen we dit onderdeel van de stichting “Clini Konijn”. knuffelkonijn clown

Het telefoontje van een vader van zijn overleden kindje van 4 jaar :
Citeer : “Konijnenstal het knuffelkonijn enorm bedankt voor u werk. Tijdens Uw bezoek lachte mijn dochtertje even weer , kon ze even haar ziekte en nare tijd vergeten. Nu is ze pas overleden en heb ik een foto waarop ze lacht, en je haar ziet genieten . Dit is onbetaalbaar !!”.

Tijdens o.a.” Opkikkerdagen” komen emoties los die therapeuten bij kinderen niet los kunnen maken. Evenals een jongetje van 8  jaar die tegen zijn papa zegt dat hij geen medicatie meer wil omdat hij zo’n fantastisch mooie dag heeft gehad met de konijnen en blij en voldaan is. De ouders hebben nu een getraind konijn voor hun zoon, waar het erg goed mee gaat.

De Website www.hetknuffelkonijn.nl rubriek de knuffelbak geeft u meer informatie omtrent de stichting. Ook op Facebook Stichting “de Knuffelkonijntjes vindt u veel informatie hierover.

knuffelkonijnen
Stichting “De knuffelkonijntjes” wil zich vooral inzetten voor:
: Terminale kinderen en ouderen.
: Opkikkerdagen bij Stichting opkikker.
: Stichting Hoogvliegers. (Hoogvliegers dagen deelnemen)
: Ronald Mc Donald huis.
: Verzorgtehuizen bezoeken (dementerende)bejaarden

Om deze doelen te kunnen realiseren wil stichting “De Knuffelkonijntjes” met behulp van Konijnenstal Het Knuffelkonijn:
: Meer konijnen aanhouden en trainen die daar geschikt voor zijn.
: Het ontwikkelen van de therapie die daar voor nodig is.
: Vervoer van de dieren verbeteren voor bezoeken locatie.
: Meer vrijwilligers in werken die geschikt zijn voor onze Stichting.
: Meer publiciteit voor onze stichting (reclame).

Door de bezuinigingen van de overheid en de gezondheidszorg is het voor onze stichting niet mogelijk Structureel financiële ondersteuning te ontvangen van gemeente en /of overheid. Daartegenover staat, dat het rijk voor schenkingen extra belastingaftrek mogelijk heeft gemaakt.

Steun onze stichting en maak het voor ons mogelijk om onze doelen te bereiken. Maak ons bekend via Facebook, Uw Families , Uw zakelijke kennissen ,enzv.  Stelt u eens voor wat ook wij voor u zouden kunnen betekenen bij een ziek kind of ouder?

Alleen met Uw financiële bijdrage zijn wij als stichting instaat de gestelde doelen te bereiken en door uw betrokkenheid meer zieke (terminale) kinderen en ouderen bezoeken en even uit hun nare tijd kunnen halen. Even iets anders dan hun ziekte.

DSC_2184

Ons nog meer kunnen inzetten voor stichting hoogvliegers, stichting opkikker ,stichting  Droomdag  en stichting Ronald Mc Donald.

Mocht u na het lezen van onze informatie geïnteresseerd zijn geworden voor onze diensten of wilt u sponseren ,of donateur worden neem dan ook contact met ons op en bespreek uw wensen. Wij staan graag voor U klaar.

We hopen mede op uw steun te kunnen rekenen.

Namens het bestuur van Stichting de Knuffelkonijntjes